Založ si blog

Ľudia a ich dáždniky alebo pokiaľ niečo znie príliš ľahko, tak to zrejme nebude až tak ľahké



Väčšina ľudí má svoj dáždnik, niektorí aj viaceré. Sú aj takí, čo ho majú vždy po ruke a sú aj takí, čo im vlastný dáždnik nestačí. Totižto, im by stačil, ale zrážky sú tak silné, že to prosto ich vlastný dáždnik nezvláda. Vtedy sa človeku so slabým dáždnikom môže stať, že zmokne alebo sa mu môže pritrafiť iný človek so silným dáždnikom, pod ktorým môže nájsť vytúženú ochranu.

Pochopiteľne, že mám na mysli dáždnik ako ochranu, ale nie proti vodným zrážkam, mám na mysli iné zrážky, tie, čo chodia po ľuďoch a nie po horách. Tie vodné by ma až tak netrápili a len tak hocikomu by som pod jeho dáždnik nevliezla. Ako by to bolo v prípade tých druhých zrážok ? A volajme ich pogromové.

Pogromové zrážky prídu z ničoho nič, úplne z jasnej oblohy a len udržať ten svoj vlastný dáždnik je umenie. A pritom je to tak jednoduché, stačí sa trochu zhrbiť a pripliesť sa k niekomu so silnejším dáždnikom.

Poväčšine najsilnejšie dáždniky, pod ktoré sa môžeme skryť sú dáždniky našich rodičov. Má to však aj druhú stranu mince a to, že náš vlastný dáždnik sa môže stať nepoužiteľným, veď sa hovorí, že čo sa nepoužíva zakrpatie. Nemala som to šťastie, skryť sa pod taký rodičovský dáždnik, ale zase mohla som sa z času na čas skryť pod rodinný. Aj keď bol jeden jediný o to bol väčší a silnejší, ale aj jemu došiel dych a zostal mi len ten vlastný.

Priznám sa, že využila som aj iné silné dáždniky, bolo mi pod nimi sucho, ale nie príjemne. Asi som sa nenaučila dobre sa hrbiť a tiež som nechcela, aby mi ten môj dáždnik zakrpatel.

Neviem, či ste si všimli tých ľudí, čo majú kedykoľvek a kdekoľvek svoj dáždnik k dispozícii a roztiahnu ho nad vami bez toho, aby ste sa museli hrbiť. Sú to také nenápadné svetielka s tlmenými svetlami s pritlmenými nádejami s prekvapivo žiaducim efektom.

Už dlho na mňa padajú pogromové zrážky, som zmoknutá do nitky. Stojím pod svojim dáždnikom a rozmýšľam nad tým, či by nebolo ľahšie šupnúť sa jednému človeku pod dáždnik. Stačilo by sa zhrbiť, to je jedna vec, druhá je, že keď prejdem pod ten jeho dáždnik, budem môcť bez problémov či vôbec otvoriť ešte ten svoj?

A vraj rozdiel medzi kapitalizmom a socializmom je v tom, že jeden sa bojí toho o čo sa iný snaží, teda v socializme sa báli, že budeme niečo chcieť a kapitalizmus sa snaží, aby sme chceli všetko.



Andrej Danko, upratovanie Dúbravky,

Danko upratuje Dúbravku. Zaplatil pokutu tisíc eur a chce ukázať dôkaz o vylomenom zube

26.04.2024 09:26, aktualizované: 09:41

Danko sa zaviazal zametať Dúbravku potom ako v januári zdemoloval semafor a z miesta činu ušiel. Nájsť sa ho podarilo podľa olejovej škrvny.

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 09:48

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

derechura

ďalší web... o tom ako sa učím od každého koho stretnem

Štatistiky blogu

Počet článkov: 46
Celková čítanosť: 190737x
Priemerná čítanosť článkov: 4146x

Autor blogu

Kategórie